Januari 2010 Terug in West Palm Beach!

21 januari 2010 - West Palm Beach, Florida, Verenigde Staten

De eerste lesweek van het nieuwe jaar zit dr weer op! Vrijdag de 8e vetrokken we vanaf Schiphol naar Memphis (de plek waar Elvis geboren was) en dan door naar West Palm Beach.

Op Schiphol begon het al goed, toen we te horen kregen dat het toestel waar we in mee zouden gaan anderhalve uur vertraging had. Dat was niet het ergste. Toen we de boarding passen gingen afhalen bleek dat 2 van ons drieën op de reservelijst stonden! Na wat herrie geschopt te hebben daar aan die bali, kwam er uiteindelijk een medewerker van KLM die wel zou kijken of er iets ''geregeld'' kon worden. Een kwartier later kwam ze uiteindelijk vertellen dat het geregeld was en dat we wel mee konden. Er zal dus wel iemand anders op die reservelijst gezet zijn maar goed.

Het werd al vrij snel duidelijk waarom dat het toestel anderhalve uur vertraging had..... vanwege verscherpte veiligheidscontroles voor alle vluchten naar Amerika. Iedereen werd ondervraagd, moest door de scan én werd gefouilleerd. Uiteindelijk vertrokken we om 4 uur.

Aangekomen in Memphis werd meteen al wel duidelijk dat we onze aansluitende vlucht waarschijnlijk niet zouden redden, omdat we maar 50 minuten overstaptijd over hadden. In die tijd moesten we onze koffers oppikken, door de douane met al onze documenten (wat altijd veel langer duurt), weer door een scan, weer de bagage afgeven en dan nog op zoek naar het vliegtuig. Tegen alle verwachtingen in hadden we het toch gehaald, al hadden we nog nooit zo snel door een vliegveld gerend en waren de deuren van de gate al gesloten. Een van ons was zelfs nog later vanwege zijn bagage, waardoor bij hem zelfs de deur van het vliegtuig al gesloten was! We konden allemaal mee.

Al met al was de vlucht dus goed verlopen en waren we mooi op tijd in West Palm Beach. Helaas kregen twee andere Hollands (die ons afhaalden) nog wel een boete vanwege het ''parkeren'' waar je alleen mensen mocht laten in en uitstappen. Ze stonden er pas een minuut ofzo maar goed, wel weer 2 x$20 lichter.

Omdat we een week later waren teruggegaan dan in eerste instantie gepland was, moesten we gelijk vol aan de bak... we hadden midterms die week. 5 toetsen die zwaarder tellen en waar ik nog niks aan gedaan had. Inmiddels heb ik alle cijfers op 1 na terug en waren ze allemaal mooi voldoende, maar het was wel flink aanpoten.

Helaas zijn we inmiddels met nog maar 7 Nederlanders over, omdat een van ons (die ook mee naar huis was geweest met de kerst) te horen kreeg dat zijn vader plotseling was overleden. Zijn vader wist pas sinds 5 maanden dat hij aan kanker leed. Afgelopen zondag is hij teruggevlogen naar huis en zal naar verwachting ook niet meer zijn studie hier vervolgen. Ik kan het me voorstellen.

Tot Volgende week!

Mark